sobota, 18 kwietnia 2015

Nauka angielskiego, czyli Teoria Wielkiego Podrywu i Zack martwiący się losem Księżyca

Pamiętacie scenką z Teorii Wielkiego Podrywu, w której Zack martwił się o księżyc? Piękny moment! A scenka, jak zawsze w oryginale, prezentuje się tak:



Jeśli chodzi o język angielski w tej scence, nie jest specjalnie trudny, nie jest wyjątkowo wymagający. A do tego zawiera piękne słówko „bitchen“. Czyli mamy odpowiedź na kluczowe pytanie Anglików: jak po angielsku jest „zajebisty“. „Bitchen“ będzie jakimś przybliżeniem.

Przy okazji, jeśli strzelacie laserem w Księżyc, ustawcie go na ogłuszanie. 

Czyli „set laser to stun“

Transkrypcja całości, plus minisłowniczek, plus wybrane zwroty na stronie AngielskiPrzedTelewizorem.pl


Wpadajcie! To znaczy na stronę ;-)

7 komentarzy :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie samodzielna nauka j. angielskiego była wstępem do indywidualnego kursu językowego, organizowanego przez szkołę Lincoln https://lincoln.edu.pl/krakow/jezyk-angielski/kursy-indywidualne/. Jedną z metod nauki jaką wtedy wykorzystałem była nauka z filmów oraz seriali. Uważam, że w ten sposób można szybko podłapać wszelkie podstawowe zwroty i słówka używane na co dzień przez anglików.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakby nie było to nauka z seriali czy filmów jest pewnym sposobem na to aby posiąść jeszcze większą wiedzę na temat języka angielskiego. Mi bardzo odpowiada za to uczenie się zwrotów i wyrażeń https://www.jezykiobce.pl/s/161/angielski-niezbedne-zwroty-i-wyrazenia gdzie wiem że jest to doskonały sposób na jeszcze poszerzenie wiedzy o języku angielskim.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie kojarzę tego filmu więc ciężko jest mi się odnieść do tych scen. W sumie to ja nigdy nie miałam okazji uczyć się języka angielskiego przez tv. U mnie również syn już chodzi do jeden ze szkół językowych https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/podkarpackie i muszę przyznać, że jak najbardziej podoba mu się ta nauka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. 34 yr old Environmental Tech Kori Cooksey, hailing from Clifford enjoys watching movies like Major League and Roller skating. Took a trip to Ironbridge Gorge and drives a Duesenberg SJ Roadster. Pobierz Wiecej informacji

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie uczenie się właśnie z seriali, filmów to bardzo dobra metoda. Ja co prawda chodzę do szkoły językowej, całkiem dobrej bo zweryfikowałam ją tutaj - http://szkolyangielskiego.pl/, ale jako uzupełnienie tak dodatkowo zawsze oglądam seriale po angielsku z polskimi napisami. Dużo to daje :)

    OdpowiedzUsuń